Fotografia per a emprenedores: com construir la teva identitat visual

7 nov., 2024 | Sin categoría | 0 comments

Quan vaig començar a especialitzar-me en fotografia de producte i marca personal, vaig adonar-me de l’impacte que tenen les imatges a l’hora de construir una identitat visual sòlida. Les fotos no només serveixen per mostrar productes, sinó que poden comunicar missatges profunds sobre la teva marca, els teus valors i, sobretot, la teva essència com a emprenedora.

Per a moltes de nosaltres, la identitat visual és una extensió de qui som i del que volem aportar al nostre sector. Però, com podem saber si aquesta identitat visual que estem construint reflecteix realment la nostra marca? Aquí et deixo algunes preguntes i consells que et poden ajudar a avaluar i ajustar la teva imatge personal i de marca.

Quina impressió vols donar?

El primer pas és tenir clar què vols transmetre. Vols que la teva marca sigui percebuda com elegant i sofisticada? Fresca i innovadora? Proper i natural? Pren-te un moment per reflexionar sobre la primera impressió que t’agradaria que el teu públic tingués quan veu les teves imatges. Les fotos han de parlar per si soles, així que intenta que cada detall —colors, composició, estil— respongui a aquesta pregunta.

Les teves fotos et representen?

De vegades, pot passar que, tot i estimar el nostre negoci, les nostres fotos no acaben de reflectir qui som. Això és normal, especialment si hem anat evolucionant i la nostra imatge ha quedat enrere. Revisa el teu perfil, la teva web i les teves xarxes socials amb una mirada objectiva. Les fotos que has compartit et representen com et sents ara? Si no és així, pot ser un bon moment per plantejar-te una sessió de fotos que s’ajusti més a la teva nova etapa com a emprenedora.

Les fotos dels teus productes transmeten els seus valors?

Pensa en els valors que vols comunicar a través dels teus productes. Tant si es tracta de materials de qualitat, d’una fabricació sostenible o d’un disseny innovador, és important que aquests aspectes quedin reflectits en les imatges. Per exemple, si els teus productes són artesanals, pot ser que vulguis un estil més càlid i proper, amb llums naturals i fons que evoquin la terra o l’artesania. La fotografia de producte pot fer que les persones sentin una connexió especial amb allò que ofereixes, així que assegura’t que la imatge va en sintonia amb els teus valors.

El teu estil fotogràfic és coherent?

La coherència és fonamental. Imagina’t que entres en una pàgina web on cada fotografia sembla feta per una persona diferent; segurament et costarà identificar quina és la personalitat d’aquesta marca. Troba un estil que encaixi amb la teva visió i mantingues aquesta línia tant en les teves fotos personals com en les dels productes. Això no vol dir que no puguis innovar, però tenir una coherència visual farà que la teva marca sigui fàcilment reconeixible.

Estàs connectant amb la teva audiència ideal?

Una identitat visual eficaç no només ha de representar-te a tu, sinó que també ha de connectar amb les persones a qui et dirigeixes. Pensa en qui és la teva audiència ideal i com pots adaptar les teves imatges perquè connectin amb els seus gustos i valors. Si la teva clientela busca sostenibilitat, per exemple, tria un estil de fotografia que evoqui la natura o l’ètica ecològica. Així, cada imatge es convertirà en un pont que connecta el teu missatge amb les necessitats dels teus clients potencials.

No tinguis por de reinventar-te!

La identitat visual d’una marca no és estàtica; igual que nosaltres, les marques evolucionen. Si sents que la teva imatge ja no reflecteix qui ets o que podries millorar la manera en què et mostres, no tinguis por de reinventar-te!

Potser et ve de gust provar una estètica més minimalista, més colorista, o fins i tot un estil fotogràfic completament diferent. El més important és que et sentis còmoda amb la teva imatge i que aquesta reflecteixi la millor versió de la teva marca.

En resum: aposta per la fotografia com a aliada

La fotografia és una eina poderosa per construir una identitat visual atractiva i autèntica. Una imatge ben cuidada pot ser decisiva per connectar amb la teva audiència i transmetre la teva visió. Si creus que la teva identitat visual necessita una revisió, no dubtis en prendre’t un temps per definir quin missatge vols comunicar i com vols fer-ho.

Durant anys com a fotògrafa, he vist com una sessió fotogràfica ben plantejada pot transformar la percepció d’una marca i, de retruc, l’autoestima i seguretat de qui hi ha al darrere. Si vols parlar sobre com podem treballar juntes per construir la teva identitat visual, estaré encantada de donar-te un cop de mà. Recorda: una bona imatge diu més que mil paraules!

Si vols veure algunes de les fotografies de marca personal que he fet aquest anys, pots entrar al portfoli AQUÍ.

I si també vols contingut més fresc i dinàmic, pots visitar el meu perfil d‘INSTAGRAM

Ivet Jornet, fotografa de marques i emprenedors

Soc la Ivet de Mataró, l’any 2011 vaig començar els meus estudis de fotografia i des de llavore’ns he experimentat amb la tècnica i participat en diferents exposicions.

El meu objectiu és ser una eina a disposició de la societat, ajudar a créixer projectes que deixin empremta, que beneficiïn tant a la societat com al medi ambient.

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquestes publicacions et poden interessar

La importància del detall

La importància del detall

La fotografia de producte que fa la diferència En el món actual, on l'atenció del consumidor és un recurs escàs, la fotografia de producte s'ha...

Aquesta web utilitza cookies, Les acceptes?   
Privacidad